Winkelwagen en bestelling

Het bestelproces is onderverdeeld in 4 stappen. Bij elke stap krijgt u alle benodigde informatie om uw bestelling makkelijk en overzichtelijk door te geven te zien. Verder is bij elke stap van het bestelproces ook optisch duidelijk te zien in welke stap van het bestelproces u zich bevindt, zodat u altijd het overzicht bewaart.

Stap 1 - Uw winkelwagentje

Het winkelwagentje is de 'bestelcentrale'. Alle artikelen die u op ­­n van de drie mogelijke bestelwijzen heeft uitgekozen, worden hier op een rijtje gezet en u kunt eventuele wijzigingen doorvoeren. U kunt van hieruit uw bestelling doorvoeren, uw artikelgegevens aanvullen, artikelen verwijderen en de bestelde hoeveelheid aanpassen. Verder krijgt u hier informatie over de levertijd van elk artikel en een overzicht van het totaalbedrag van uw bestelling.

In het winkelwagentje kunt u door op de button 'Verder gaan met bestellen' te klikken weer terug naar de online shop gaan. Als u klaar bent met bestellen, komt u door op de button 'Verder' te klikken in de tweede stap van het bestelproces.

Stap 2 - Uw klantgegevens (aanmelden of nieuwe klant)

Als u al Klingel klant bent, kunt u zich in ons systeem aanmelden door middel van uw klantnummer, voor u op de pagina "verdere bestelgegevens invoeren" komt. Voor de veiligheid is ook de invoer van uw geboortedatum noodzakelijk. Uw aanmelding zal alleen succesvol zijn, als beide gegevens overeenkomen met de in uw klantenrekening opgeslagen gegevens. Verder is ook het aantal mogelijke aanmeldingspogingen beperkt.

Indien u uw klantnummer niet bij de hand heeft of ons uw geboortedatum nog niet heeft doorgegeven, vink dan a.u.b. de laatste invulmogelijkheid aan. Bij het volgende formulier kunt u dan zelf de verplichte invulvelden invullen. Wij adviseren u in ieder geval uw geboortedatum aan ons door te geven. Daarmee wordt aanmelden voortaan makkelijker.

Als u zich succesvol heeft aangemeld, dan, zijn voor het afhandelen van uw bestelling benodigde adresgegevens al op de pagina ingevuld. Vul a.u.b. de eventueel ontbrekende gegevens aan. Bij elk bezoek aan onze internetsite hoeft u zich slechts 1 keer aan te melden.

Indien u nog geen KLiNGEL klant bent, klik dan a.u.b. de tweede keuzemogelijkheid aan en vervolgens op »Verder«. Op het volgende formulier vult u dan de verplichte invoervelden in. Hierna klikt u op »Verder«.  

Waardebon

Als u nog een waardebon van ons heeft liggen, kunt u deze uiteraard bij uw online-bestelling verzilveren. Vul a.u.b. het nummer en het bedrag van de waardebon in de overeenkomstige velden in. Na de ontvangst van uw bestelling controleren wij de geldigheid van de waardebon. Let u er a.u.b. op, dat er slechts één waardebon per bestelling verzilverd kan worden en dat dezelfde waardebon slechts eenmaal geldig is.

Stap 3 - Verdere bestelgegevens (levering en betaling)

Op deze pagina kunt u bepaalde leveringsvoorwaarden selecteren:

Betaalwijze

Geef hier a.u.b. aan, of u per kredietkaart, via overschrijving binnen 14 dagen, onder rembours of in termijnen wilt betalen. Als u in termijnen wilt betalen, let u dan op de voorwaarden voor termijnbetaling. Voor nadere informatie over het krediet en de effectieve jaarrente, zie Klingel's Betaalwijze.

Levering

Hier kunt u aangeven, dat u de levering niet voor een bepaalde datum wilt ontvangen. Dit kan interessant zijn, als u bijvoorbeeld kort na uw bestelling met vakantie gaat. Dan is het jammer, als de levering na enkele dagen door de post aan ons teruggestuurd wordt, omdat u het daar niet kon afhalen. Let op, het gaat hierbij niet om een gewenste leverdatum waarop u de bestelling precies ontvangen wilt. Ook kunt u bij ons aangeven of u de gehele bestelling in één keer wilt ontvangen. U ontvangt dan de volledige bestelling op het moment dat alle artikelen door ons geleverd kunnen worden. Normaal gesproken proberen wij uw bestelling in zo weinig mogelijk zendingen naar u toe te sturen. Mochten er één of meerdere artikelen niet binnen enkele dagen beschikbaar zijn, dan sturen wij in ieder geval de beschikbare artikelen alvast naar u toe. Dit doen wij niet wanneer u deze mogelijkheid aankruist. Wanneer er om verzendtechnische redenen toch meerdere zendingen noodzakelijk zijn, omdat bijvoorbeeld de artikelen vanuit verschillende magazijnen worden toegestuurd, dan heeft deze mogelijkheid daar geen enkele invloed op.

Afwijkend afleveradres

Indien de levering niet op het het afleveradres van de bij ons bekende klantgegevens moet worden afgeleverd, kunt u ons een ander afleveradres doorgeven. Let er in dat geval op dat de adresgegevens volledig en juist doorgegeven worden, zodat het pakket correct afgeleverd kan worden.

Algemene voorwaarden

Let a.u.b. op de algemene voorwaarden en de informatie met betrekking tot het retourrecht van 14 werkdagen. Hierover vindt u meer informatie als u op de link `Algemene voorwarden` onderaan de pagina klikt. Door »Verder« aan te klikken bevestigt u, dat u de algemene voorwaarden gelezen en geaccepteerd heeft en komt u bij de laatste stap van het bestelproces. Voor u uw bestelling aan ons doorstuurt, worden de bestelgegevens ter controle weergegeven. Verder ziet u nogmaals de actuele beschikbaarheid van de door u bestelde artikelen. 
Als u alle noodzakelijke informatie heeft ingevoerd, klik a.u.b.dan op »Verder«.

Stap 4 - Bestelling controleren en bevestigen

Bestelgegevens controleren

Voor u de bestelling definitief verstuurt, ontvangt u ter controle nog een keer de complete opgave van de op de bestelbon genoteerde artikelen en ook uw persoonlijke gegevens. Bovendien ontvangt u ook informatie over de beschikbaarheid van de genoteerde artikelen. Verdere informatie over de beschikbaarheid ontvangt u op onze pagina Het gemak van Klingel Online. Als alle bestelgegevens kloppen, kunt u met de rode drukknop "bestelling versturen" uw bestelling definitief versturen, of anders klikt u op "corrigeren" en keert daarmee terug naar het bestelformulier, waar u dan nog eventuele correcties door kunt voeren. Om de artikelen op de bestelbon aan te passen en/of artikelen te verwijderen, gebruikt u de link "bestelbon bewerken" onderaan de artikelopgave.

Ontvangstbevestiging van uw bestelling

Na het versturen van uw bestelling en succesvolle ontvangst wordt een ontvangstbevestiging van uw bestelling met de door u doorgegeven gegevens op het beeldscherm getoond. Aanvullend sturen wij u deze ontvangstbevestiging van uw bestelling ook per e-mail toe. Als u deze e-mail van ons wilt ontvangen, let er dan a.u.b. op dat u ons uw actuele e-mailadres correct doorgeeft. Als u ons geen e-mailadres opgeeft, kunt u ook de weergegeven ontvangstbevestiging van uw bestelling uitprinten.